martes, 14 de setembro de 2021

ITER IDENTITATIS...

 



Nós só podemos dar un paso sobre a terra para emprender o camiño, pero hai outras fórmulas de iniciar unha viaxe e non só usando novas tecnoloxías. 
Ás veces para voar só precisamos volver a vista atrás. Imos logo tentar, sen desapegarmos do presente no que vivimos, botar unha ollada ao pasado por ver que nos depara e como nos sorprende... axiña descubriremos que á beira emerxen testemuñas daquel pasado inmenso dispostas a falar do que fomos, agochado por veces baixo un lixeiro verniz que o devalar do tempo deixou sobre os obxectos...

Hermes pesando as almas dos mortos



Mercurio ou Hermes conducindo os mortos  


San Miguel pesando as almas dos mortos


 Aprenderemos quen somos porque o presente de Europa non pode ser sen un pasado clásico que sendo antigo non deixa de estar vivo en cada un dos seus pobos de xeito distinto.  De seguido logo, postos a andar desde esta Fisterra sen esquecer o Atlántico, chegaremos a Grecia e logo a Roma porque estas dúas culturas mediterráneas moito teñen que dicir sobre o camiño andado e por andar polos galegos/as, sen deixar de preguntar: Que hai do noso?


 οδος ιδιοτητος...iter identitatis...

        O camiño da identidade será o noso lema para comezar a andar.




xoves, 10 de xuño de 2021

III- CONCURSO DE TEATRO CLASICO SEI SAN NARCISO (2021)

 



Traballamos para poñer en escena un programa de Traxedias e Comedias ben completo:

TRAXEDIAS
- MULLERES DE TROIA ( sobre textos das Troianas de Eurípides) 3º ESO A
- ARDE DIDO ( sobre textos da Eneida de Virxilio) 4º ESO
- ANTÍGONA ( sobre textos da obra do mesmo nome de Sófocles ) 3º ESO B

COMEDIAS
- AMOR ou INTELIXENCIA? ( sobre textos da Odisea de Homero ) 3º ESO B
- PENÉLOPE ou  CIRCE? ( sobre textos da Odisea de Homero) 3º ESO A
- ANFITRIÓN  ( sobre textos da comedia do mesmo nome de Plauto) 4º ESO

PREMIOS

Os premios do TERCEIRO CONCURSO DE TEATRO CLÁSICO SAN NARCISO :

 

-          PREMIO Á MELLOR REPRESENTACIÓN CÓMICA PARA:

-           Grupo de Cultura Clásica 3º ESO B pola obra AMOR OU INTELIXENCIA? sobre textos da Odisea de Homero.









-          PREMIO PARA O MELLOR ACTOR CÓMICO:

-          Mateo de la Torre Carril (3º ESO A) polo seu papel de Odiseo na obra: Circe ou Penélope?


-          PREMIO PARA A MELLOR ACTRIZ CÓMICA:

-          Raquel Catalán Rodríguez  (4º ESO-LATÍN) polo seu papel de Alcmena na obra Anfitrión de Plauto.


-          PREMIO Á MELLOR REPRESENTACIÓN TRÁXICA PARA:

-           Grupo de Cultura Clásica 3º ESO B pola obra ANTÍGONA sobre textos de Sófocles e Anouilh.


-          PREMIO PARA O MELLOR ACTRIZ DE TRAXEDIA:

-          Andrea Sanjorge Barcia polo seu papel de Antígona na traxedia do mesmo nome.

 

Organiza o Departamento de Linguas Clásicas do Colexio SEI San Narciso.


martes, 1 de xuño de 2021

CONTIDOS 3ª Avaliación:


 - ODISEAS Consultar e responder as 12 cuestións para realizar a túa Odisea particular.


- O ESPIDO NA  ANTIGA GRECIA

Sophía de Melho escribiu algún día: O nú é uma invençáo grega.

No Egipto, na Assiria, na Caldeia, o nu é apenas uma maneira de vestir. Mas o pensamento grego crê na aletheia (verdade), crê no näo-coberto, no náo-oculto, procura o homem näo-coberto, nu. 

Trátase de decifrar a lei do corpo humano, e a proporçao- que ese corpo manifesta e que o insere na ordem do universo. Assim também no corpo humano o artista grego lé a ordem do mundo onde está. E por isso falar do nu na arte grega é sempre falar da relaçao do homem com o divino. 

Tambén o corpo humano aparecerá na arte grega como uma coisa criada á medida exacta do kosmos onde habita.                                                                                   Os corpos da escultura grega serán vistos como uma arte relixiosa que revela a harmonía do Kosmos.  Este kosmos os deuses náo o criaram. O divino é anterior aos deuses.

O que o homem grego espera do poeta, do pintor, do escultor, do arquitecto e do musico é que lle revele o divino. Non reproduce o individual mas si a forma exemplar. Mas na Grecia Clássica a missáo dopintor e do escultor náo será retratar mas sim revelar e decifrar no real o divino.  O divino é interior á natureza, conssubstancial á natureza. O ser está na physis (no material). Trátase de descobrir a ordem da natureza. 

 ( Textos tirados do libro: O nú na antigúidade Classica.)

- A COMEDIA QUE REPRESENTAMOS: Argumento, personaxes e  interpretación persoal do conflito central da comedia a representar.

- A TRAXEDIA QUE REPRESENTAMOS: Argumento, personaxes e  interpretación persoal conflito central da traxedia a representar.

martes, 11 de maio de 2021

ODISEAS

 Comezabamos o curso falando de facer do  mesmo unha viaxe ao mundo da Antiguidade, unha viaxe especial ás nosas raíces. Pois aí estamos na experiencia da viaxe como dicía o poeta grego do século XX Cavafis no seu poema ÍTACA, a patria de Odiseo ao que tamén coñecemos co nome de Ulises:


 ACTIVIDADE: Desta viaxe a ODISEA, a primeira é a de Homero. Viaxa con el as súas XII etapas para entender a fondo o poema que acabamos de escoitar.

Pero nesta terceira avaliación, cando falta xa pouco para chegar a porto, é cando máis percibimos a importancia de alongar a viaxe por ser esta a fonte da experiencia. Moitos son os itinerairios que resta por explorar, por exemplo o das Olimpíadas. Das Olimpiadas hai un que non quixera demorar máis en invitar a percorrelo e disfroitalo:

A ODISEA do ESPIDO GREGO

Tamén imos abordar o gran reto de achegar a nós os textos antigos e vivilos sobre un escenario: Representemos unha traxedia e unha comedia para darlle grazas a Grecia por comezar esta viaxe.


Comeza a seleccion de pezas para representar no 

            III CONCURSO DE TEATRO CLÁSICO SAN NARCISO: Curso 2020-21
                                            16 de xuño de 2021

Participan os seguintes cursos e obras: Traxedias e Comedias:  
3º ESO A: Amor e morte, mulleres de Troia! / Odiseo e  Circe
3º ESO B: Antígona. /  Intelixencia ou amor  
4º ESO LATÍN:  Dido/  Anfitrión









domingo, 2 de maio de 2021

Contidos 3º avance

 Orixe e evolución do teatro

- Traxedia e Comedia

- Mestres da verdade: autores

- A democracia ateniense e o teatro (ver cadro)

- Unha traxedia: Troianas

O paso da sociadade gens á sociedade dos servi

Atenas versus Esparta

- Aspasia versus Gorgo

Atenas versus Roma: As guerras que asentaron a sociedade dos servi: consecuencias en Grecia e en Roma.

Mitos de primavera:

- O rapto de Perséfone

- Orfeo e Eurídice

- Apolo e Dafne.

- Hefesto, Afrodita e Ares

- Adonis  Perséfone e Afrodita.

domingo, 25 de abril de 2021

ATENAS VERSUS ROMA:

 É un repaso básico á historia da Antigüidade especialmente a  Grecia e a Roma. Pero antes de seguir debemos saber algo máis sobre ATENAS:

ATENAS VERSUS ESPARTA

A DEMOCRACIA ATENIENSE

ESPARTA, A OUTRA CIDADE 

CUESTIONES: Investiga e decide: Tras procurar algo de información e facendo uso da mesma procura con tres ou máis razoados argumentos escoller unha das dúas cidades-estado. Logo fai o mesmo coas dúas personalidades femininas que coñecemos seguramente grazas a dous dos máis importantes líderes masculinos destas cidades.

1- Esparta ou Atenas?

2- Aspasia ou Gorgo?



Para saber máis: 

Gorgo:blogtabula

Aspasia:webcindario


ATENAS VERSUS  ROMA 

  As guerras que asentaron as sociedades dos SERVI (escravistas) non chegaron a permitir perpetuar un Imperio a Atenas como si o fixeron con Roma. NO seguinte vídeo podes ver como delinou o imperio ateniense tras un século esplendoroso. 

 


domingo, 18 de abril de 2021

Mitos de Primavera


 Como contaban os gregos aos seus  pequenos a orixe do cambio das estacións? Que sabes de Perséfone e Hades? Que sabes de Orfeo e Eurídice?  Quen era Dafne?


Que pasou no Olimpo cando Hefesto (Vulcano) soubo que Afrodita (Venus) mantiña unha relación con Ares( Marte)?
Ares e Afrodita atrapados pola rede de Hefesto


Quen era Adonis? Son respostas que deberás procurar e narrar convenientemente usando o seguinte enlace: MITOS DE PRIMAVERA

Venus e Adonis