Hoxe lembramos polo miúdo como se vertebra un vídeo propagandístico ou publicidade que pretende convencernos dunha idea política ou sobre accións ou actividades de carácter social. Imos analizar formas e contidos deste tipo de discursos persuasivos en particular:
ESTRUTURA DO DISCURSO PROPAGANDÍSTICO
Captatio (que adoita introducir o tema ou tese dun xeito atraente ou impactante)
Texto ou corpo de argumentos (lóxicos e/ou emocionais)
Eslogan ou lema (que pretende permanecer na memoria consumidor/a)
Recursos non verbais (tamaño de letras, imaxes, esquemas, ton, xesticulación, etc...)
Son logo estes catro elementos os que se deben comentar á hora de analizar ou ben os que se deben usar á hora de construír un discurso propagandístico. Xa falamos da importancia da verosimilitude e os perigos de manipulación aos que debemos ser críticos tanto á hora de consumir como de realizar este tipo de discursos.
O ARTIGO DE OPINIÓN
Este discurso xornalístico tremendamente vivo e de actualidade precisa unha destreza especial á hora de ser construído ou analizado pois nos enfrontamos ante un texto persuasivo cargado de subxectividade no que se verte unha opinión persoal que pretende convencernos da súa tese, de aí a importancia dunha estrutura ben deseñada.
ESTRUTURA DO ARTIGO DE OPINIÓN
En moitos casos o titulo xoga o papel de captatio benevolentiae
Tese: A presentación do tema ou opinión que se pretende defender adoita estar no comezo deste texto.
Corpo: Os argumentos (tanto lóxicos como emotivos que son os razoamentos cos que se pretende convencer, adoitan usarse varios e de distinta índole cunha forte carga de subxectividade).
Conclusión: Unha contundente conclusión apelativa resumindo o esencial da argumentación a favor da tese ou opinión.
Ningún comentario:
Publicar un comentario