domingo, 1 de marzo de 2020

IMOS AO TEATRO,... PERO COMO NACEU O TEATRO?

A máscara, unha das características do teatro grecolatino a estudar para comprender a súa orixe. 

Imos ler e ver unha obra de teatro clásico ou grecolatino. Leremos e veremos logo unha comedia de Plauto un autor latino que nos servirá de primeira referencia para analizar este gran xénero que estudamos despois da Épica  (de Hesíodo e Homero, autores de textos épicos,  os primeiros do gran xénero inventado en Grecia).

Para comezar polo principio imos ver logo como nace o xénero do Teatro como evolución dun ritual relixioso e festivo que se desenvolve ao longo dos séculos VI-V a.C. sobre todo na cidade de Atenas.
A máscara como veremos é un dos elementos que nos permiten entender a conexión entre o rito e o xénero, porque o teatro grego sempre se representou con máscara.



A máscara dentro de calquera ritual ancestral era unha ferramenta que utilizaba un chamán para identificarse coa deidade á que interpelaba. O coro grego (un grupo de homes con máscaras que danzaban na honra do deus Dioniso) executaba un ritual relixioso e festivo usando como elemento de conexión e fusión co deus as máscaras entre outros elementos representativos dese deus. Parece ser que as mulleres foron de vello relegadas deste ritual porque un dos atributos destacados era a virilidade.


Sigamos os pasos pertinentes para ver como nacen a traxedia e a comedia froito destes festivais relixiosos que foron cobrando máis e máis importancia a medida que se ía introducindo este deus oriental entre os gregos e o seu culto a partir do século VII-VI a.C. Pasemos a traballar sobre:

A ORIXE DO TEATRO GREGO E A SÚA EVOLUCIÓN POSTERIOR 

ESPECIAL REVISTA CLÁSICA: Mes de marzo: MULLERES NA TRAXEDIA.

LECTURA E ACTIVIDADES DA OBRA ANFITRIÓN  DE PLAUTO.

Observa o cadro da relación entre o TEATRO, RELIXIÓN E A DEMOCRACIA ATENIENSE:




Ningún comentario:

Publicar un comentario