luns, 29 de febreiro de 2016

DA ÉPICA DE HOMERO AO CINEMA

O TEMA CENTRAL NAS PELÍCULAS
Os textos homéricos foron a base de varias películas que viñan escollendo como tema central o do rapto de Helena, ao resultar un motivo máis literario, o argumento mitolóxico do asedio da cidade de Troia. Era pois a idea central á hora de narrar na pantalla a Guerra de Troia nas versións máis antigas.

Pero como sabemos o tema central da Ilíada de Homero non é outro que a cólera de Aquiles, razón pola que deixa de pelexar ata que, tras a morte de Patroclo, volve á guerra e mata ao principe troiano Héctor. A última versión de Hollywood, a do 2004, Troia de W. Petersen achégase un tanto máis á intención de Homero ao escoller como fío condutor da mesma a Aquiles, pero se permite certas liberdades que máis abaixo analizaremos.
.
 O FINAL DA GUERRA NA PELÍCULA DE TROIA
 O final desta película é un dos momentos máis criticables da mesma ao ser pouco respectuoso coa versión de Homero e dos relatos mitolóxicos que se nos conservaron.

A Ilíada de Homero remata cos funerais de Patroclo e de Héctor, con Aquiles vivo e Troia sen conquistar.

Será outro libro de Homero, A Odisea e outros textos posteriores como A Eneida de Virxilio, autor latino,  polos que saberemos como foi conquistada Troia.

7 DIFERENZAS BÁSICAS ENTRE A MITOLOXÍA E A PELÍCULA

Para a gran maioría dos alumnos/as que viron a película e para evitar confusións relatamos a seguir as 7 principais diferenzas entre a versión do cinema e a que a mitoloxía tradicionalmente ofrece:

1ª Aínda que se basa na Ilíada na película o asedio parece só durar varios días, Homero di que foron 10 longos anos.

Na película faltan todos os deuses, agás Tetis.

En Homero apoian aos gregos: Atenea, Hera, Poseidón, Hermes, Hefesto e Tetis
Apoian aos troianos; Afrodita, Ares, Apolo, Artemisa, Leto, Escamandro.

 

Morren personaxes que Homero nunca matou como Menelao ou Agamenón. Sobre Menelao podes ver o que dixemos sobre os cantos III e IV. De Agamenón debemos saber que non morre en Troia. Volve a Micenas con Casandra, a filla de Príamo, como escrava troiana.


Faltan personaxes femininas como Criseida, escrava de Agamenón ou Hécuba e Casandra, a raíña de Troia e a súa profética filla.

Patroclo se cadra non era curmán de Aquiles.

O Paris da mitoloxía morre na guerra, na película sálvase.


Aquiles na mitoloxía nunca estivo no cabalo de madeira, e morre antes de que os gregos entren en Troia.

Non entendemos como os guionistas da película TROIA do 2004  non respectaron elementos tan substanciais das tramas homéricas e  sementan a confunsión nos espectadores que pretendan coñecer a través do cinema a mitoloxía. Debemos logo distinguir ambos e saber que existe esa tendencia a modificar de tal xeito os relatos da antigüidade clásica. 

 Lembra: Le a reseña no libro de texto na páxina 35. Logo podes ler na páxina 36, na actividade número 3, un resumo da vida de Aquiles tal e como a narra a mitoloxía.





Ningún comentario:

Publicar un comentario