XESTIONAR AS EMOCIÓNS PARA FALAR EN PÚBLICO
A atmosfera e circunstancias que rodean un discurso son realmente importantes e é necesario telas en conta. Para realizar un discurso persuasivo oral temos que ter ben presentes tanto os elementos de contido que vertebran un discurso oral argumentativo (estrutura e tipos de argumentos) como os elementos formais de comunicación non verbal que acompañen a nosa posta en escena. Falaremos hoxe do rexistro formal ou informal dependendo da situación comunicativa que vaiamos a abordar. Non é o mesmo unha conferencia ou un debate académico que unha charla familiar.
O REXISTRO FORMAL (con maior tensión comunicativa)
O REXISTRO INFORMAL (con menor tensión comunicativa).
Comecemos por este último.
O REXISTRO INFORMAL presenta estes trazos máis próximos a unha conversa habitual polo que é frecuente a inexistencia de tensión comunicativa.
- Equilibrio entre emisor e receptores.
- Confianza: Existe unha proximidade entre os interlocutores.
- Espontaneidade: Resulta máis imprevisible o que se vai dicir e inflúe máis a interacción de quen escoita.
- Naturalidade: Como consecuencia das anteriores peculiaridades.
O REXISTRO FORMAL presenta xa unha tensión comunicativa evidente porque non é unha situación espontánea, trátase dunha situación preconcibida e dalgún xeito transcendente e infrecuente, algo qu enon se dá todos os días.
As súas características son:
- Xerarquía entre o emisor e os receptores. Unha desisgualdade evidente como por exemplo profesor -alumno.
- Distancia entre os interlocutores ( mesmo se fala desde unha posición elevada ou unidireccional)
- Planificación: Trátase dunha mensaxe preparada, pensada par aun contexto serio ou incómodo.
- Solemnidade: Resulta un trazo habitual que acompaña á mensaxe para este tipo de rexistro.
CATRO CONSELLOS PARA UN BO DISCURSO ORAL
Autoconfianza: A finalidade persuasiva implica convencer ao teu interlocutor logo debes confiar no que dis e como o dis. Boa argumentación, coñecementos sólidos pero sobre todo seguridade nas túas palabras. Lembra que tan importante como as palabras resulta a túa expresión corporal acorde, a linguaxe non verbal precisa.
Naturalidade: Convencer a quen te escoita depende da forma, da claridade na que transmitas as túas ideas. Naturalidade, sinxeleza e fluidez son fundamentais evitando a linguaxe artificial ou finxida.
Asertividade: Ser asertivo é ser capaz de expresar as túas ideas de maneira firme, con respecto ao receptor. Non invalidar os argumentos contrarios, senón fortalecer os teus con claridade e autoridade.
Empatía: É outra cualidade indispensable para impactar nos oíntes. Amosar comprensión, respecto e educación cara ao auditorio fuxir da vanidade, falta derespecto e o desinterese polos que te escoitan.
Analiza no seguinte vídeo as características anteriormente expostas:
Ningún comentario:
Publicar un comentario